Και ξαφνικά, χωρίς συζήτηση, μας προέκυψε λογότυπο

Το 6ο θέμα που θα συζητηθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο αφορά την «έγκριση λογοτύπου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας». Θα μπορούσαμε να το σχολιάσουμε με τη χαρακτηριστική λαϊκή ρήση: «δουλειά δεν είχε ο διάολος…». Σε μια περίοδο που οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν καταστεί σχεδόν διακοσμητικές, με τα περισσότερα θέματα να μην έρχονται καν για συζήτηση, με δεκάδες προβλήματα να στοιβάζονται στην πόλη χωρίς να γίνεται στοιχειώδης διάλογος (και όχι μόνο λόγω κορωνοϊού), μοιάζει πολυτέλεια να έρχεται για συζήτηση η υιοθέτηση ενός λογοτύπου από τον Δήμο μας.

Δεν θα μείνουμε όμως σε αυτή την εύκολη αντιμετώπιση. Θέλουμε να σταθούμε σε ορισμένα ουσιώδη ζητήματα:

  1. Δεν έχουμε αντιληφθεί να υπήρξε κάποια διαδικασία για την επιλογή λογοτύπου, δεν συγκροτήθηκε κάποια επιτροπή, δεν προηγήθηκε κάποια συγκροτημένη αναζήτηση.
  2. Ούτε καν απευθύνθηκε μια δημόσια πρόσκληση σε ανθρώπους που ειδικεύονται στην οπτική επικοινωνία, σε συνδημότες – συμπολίτες που εργάζονται ως γραφίστες, εικαστικοί, επικοινωνιολόγοι να ζητηθούν ιδέες και προτάσεις.
  3. Θα μπορούσε ακόμη να πραγματοποιηθεί ένας δημόσιος διαγωνισμός, ώστε η υιοθέτηση του λογοτύπου να γίνει αφορμή για μια πλατιά συζήτηση γύρω από το συμβολισμό, τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που πρέπει να περιέχει ένα σήμα.

Αντί γι αυτά, η διοίκηση συμπεριφέρθηκε ακριβώς όπως σε όλα τα θέματα της πόλης μέχρι σήμερα. Με χαρακτηριστική προχειρότητα, ανευθυνότητα και… μικροπολιτική. Βρέθηκε το λογότυπο που είχε υιοθετήσει η δημοτική αρχή της Νέας Χαλκηδόνας το… 2003, ένα λογότυπο που για δέκα χρόνια ήταν αχρησιμοποίητο και άγνωστο στη μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων ακόμη και της Νέας Χαλκηδόνας και με διαδικασίες φάστ τρακ το φέρνουν για έγκριση στο Δ.Σ. χωρίς μια στοιχειώδη διαβούλευση.

Η πόλη μας διαθέτει κάποιους έγκριτους εικαστικούς και ανθρώπους της τέχνης και του πολιτισμού, που μπορούν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση μιας εικόνας που θα αποτελεί την ταυτότητα της πόλης. Διαθέτει επαγγελματίες της γραφιστικής και της εικόνας, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ιδέες και προτάσεις.

Μια διοίκηση, η οποία δεν ενδιαφέρεται μόνο για την επικοινωνία και το φαίνεσθαι, αλλά για την ουσία, θα επιχειρούσε στοιχειωδώς να έρθει σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους. Αντί γι αυτό η διοίκηση Βούρου επέλεξε μια εύκολη λύση, η οποία διαμορφώθηκε πριν από 17 χρόνια. Και δεν είχε καν τη στοιχειώδη ευθύνη να αναζητήσει αυτό το λογότυπο που προτείνει σε υψηλή ανάλυση, στην πρωτότυπη μορφή του, ώστε να το στείλει στους δημοτικούς συμβούλους σε μορφή που να μπορούν να το δουν και να το κρίνουν. Έστειλε αυτό που δημοσιεύουμε, ένα κακό μη ευκρινές αντίτυπο το οποίο αδικεί το δημιουργό του.

Ελπίζουμε ένα τόσο σημαντικό θέμα να μη συζητηθεί με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο…

ΠΟΛΙΤΗΣ

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *