«Κανονικότητα» και στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου – του Γ. Ανεμογιάννη

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. 2/10/19 συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν οι διοικήσεις των δυο σχολικών επιτροπών του δήμου, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρόταση της νέας δημοτικής αρχής η οποία και τελικά ψηφίστηκε ήταν η εξής:

Από τα δεκαπέντε (15) μέλη της κάθε σχολικής επιτροπής μόνο δυο είναι διευθυντές σχολείων της δευτεροβάθμιας, ένας ο εκπρόσωπος των μαθητών, αντίστοιχα μόνο δυο διευθυντές της πρωτοβάθμιας συν ένα μέλος από τους προϊσταμένους των νηπιαγωγείων, δηλαδή αποκλεισμός και απαξίωση των εκπαιδευτικών.

Ακριβώς αντίθετη ήταν η πρακτική της προηγούμενης διοίκησης του δήμου για το ίδιο θέμα:

Πέντε (5) στα δεκαπέντε (15) μέλη ήταν διευθυντές της πρωτοβάθμιας και αντίστοιχα πέντε της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους αναπληρωτές τους με δικαίωμα ψήφου και με πάγια πρόσκληση σε όλους τους διευθυντές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και προϊσταμένους νηπιαγωγείων να παρακολουθούν τις συνεδριάσεις των Σ.Ε.

Η νέα διοίκηση βέβαια επικαλέστηκε την εγκύκλιο αρ.πρωτ.:66008 24/9/2019 του υπουργείου Εσωτερικών για την σύσταση των σχολικών επιτροπών που αναφέρει δυο διευθυντές, εκ των πέντε αρχαιοτέρων. Παρόμοια όμως εγκύκλιος υπήρχε και το 2014 (αρ.πρωτ.:39155 10/10/2014), η οποία ανέφερε τουλάχιστον δυο διευθυντές, εκ των πέντε αρχαιοτέρων.

Αντί λοιπόν η νέα δημοτική αρχή να καταγγείλει το υπουργείο Εσωτερικών και την κυβέρνηση για αυτή την απαράδεκτη εγκύκλιο που αποκλείει τα σχολεία από τις σχολικές επιτροπές και δίνει στη διοίκηση τα 3/5, αφήνοντας στην αντιπολίτευση τα 2/5 συνυπολογίζοντας ως… αντιπολίτευση τους διευθυντές των σχολείων, τους προϊσταμένους των νηπιαγωγείων, τους μαθητές και τις ενώσεις γονέων, την εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. (Για να γίνει κατανοητή η αντιδημοκρατικότητα της νέας εγκυκλίου: σε μια δευτεροβάθμια 15μελή Σ.Ε., ο δήμαρχος υποδεικνύει τα 3/5 δηλαδή εννέα (9) μέλη, που μπορεί να είναι αιρετοί ή δημότες ή κάτοικοι, ενώ στα 2/5 της αντιπολίτευσης τα τέσσερα (4) είναι υποχρεωτικά οριζόμενα μέλη από τα σχολεία, δηλαδή διευθυντές, εκπρόσωπος γονέων και μαθητών, και δυο (2) μέλη από τις λοιπές παρατάξεις).

Ως Δύναμη Πολιτών αντιπροτείναμε να προστεθούν ακόμα τρεις (3) διευθυντές σχολείων ως δημότες ή κάτοικοι, πρόταση βέβαια που δεν έγινε δεκτή, προφανώς για να δοθούν αυτές οι θέσεις σε εκλεγμένα ή μη στελέχη της νέας δημοτικής αρχής και των συνεργαζόμενων παρατάξεων με αυτή.

Το πλέον εντυπωσιακό σε αυτή την διαδικασία ήταν ότι ο κ. Κωνσταντινίδης (αντιδήμαρχος παιδείας και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Γονέων), όπως και ο κ. Γούλας (δημοτικός σύμβουλος και νυν πρόεδρος της Ένωσης Γονέων) επικρότησαν και ψήφισαν την σύσταση των νέων σχολικών επιτροπών χωρίς κανένα σχολιασμό, ενισχύοντας την απαξίωση των διευθυντών και την υποβάθμιση της σχολικής κοινότητας μέσα στις Σ.Ε.

Η κρίση δική σας!

Μετά από αυτή την εξέλιξη ως Δύναμη Πολιτών δεν δεχτήκαμε να προτείνουμε κανέναν από την παράταξη μας για μέλος των Σ.Ε. για να μη νομιμοποιήσουμε αυτή την απαράδεκτη διαδικασία. Εμείς θα υπερασπιστούμε τα σχολεία της πόλης και το έργο που κάναμε τα προηγούμενα χρόνια, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Στο πλαίσιο αυτό απευθύναμε κάποια ερωτήματα ουσίας στη νέα δημοτική αρχή και αναμένουμε απαντήσεις σε μελλοντικό δημοτικό συμβούλιο.

Πιο συγκεκριμένα ρωτήσαμε εάν θα συνεχιστούν:

1ο Οι έκτακτες οικονομικές επιχορηγήσεις στις δυο Σ.Ε. Η προηγούμενη δημοτική αρχή διέθετε περίπου 100 χιλ. ευρώ ετησίως για αυτό το σκοπό.

2ο Το δεκατιανό στα σχολεία με πόρους του δήμου.

3ο Η ομαδοποίηση των προμηθειών των σχολείων (χαρτί φωτοτυπικό, αναγομώσεις πυροσβεστήρων, συντήρηση καυστήρων κλπ.)

4ο Έγκαιρη πρόσληψη καθαριστριών με σύμβαση έργου και πληρωμή τους μέσα από την ενιαία αρχή πληρωμών κάθε μήνα μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές.

5ο Μόνο διατραπεζικές συναλλαγές για την απόλυτη διαφάνεια των συναλλαγών και τον εύκολο έλεγχο.

6ο Η λειτουργία μηχανογραφικού συστήματος ΕΠΑΦΟΣ στις Σ.Ε. και σε κάθε σχολείο

7ο Η υποστήριξη από λογιστή των Σ.Ε. και των σχολείων

8ο Ο εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός με Η/Υ και εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για την λειτουργία των σχολείων

9ο Η πάγια χρηματοδότηση των σχολείων για πολιτιστικές εκδηλώσεις και η κάλυψη του κόστους για παραστάσεις στα δημοτικά θέατρα και όχι μόνο

10ο Η χρηματοδότηση για συμμετοχή σε προγράμματα ERASMUS που συμμετέχουν τα σχολεία

11ο Η χρηματοδότηση για τα μέσα ατομικής προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ.

12ο Η προστασία των σχολικών μονάδων από βανδαλισμούς με συναγερμούς νέας τεχνολογίας.

13ο Η άμεση αντικατάσταση κλαπέντων κατά περίπτωση.

14ο Η συνέχιση του κοινωνικού φροντιστηρίου για μαθητές που οι οικογένειες τους βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση.

Εν αναμονή απαντήσεων

Γιώργος Ανεμογιάννης

 Αντιπρόεδρος δημοτικού συμβουλίου

Δημοτικός σύμβουλος Δύναμης Πολιτών

Η εικόνα είναι το σχέδιο του 3ου Γυμνασίου – 3ου Λυκείου Νέας Φιλαδέλφειας, του οποίου η κατασκευή βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *