Βαφτίζουν συνοδό έργο του γηπέδου ένα γκαράζ στη Ν. Ιωνία που σχεδιάζεται εδώ και 30 χρόνια

Με τίτλο «Ξεκίνησαν και επίσημα οι εργασίες για το πάρκινγκ στη Ν. Ιωνία που θα «υποστηρίζει την Αγιά Σοφιά» η ιστοσελίδα www.enwsi.gr βαφτίζει συνοδό του γηπέδου ένα έργο που στο γειτονικό δήμο σχεδιάζεται από το 1989!

Τα εγκαίνια του έργου και το σχετικό ρεπορτάζ χρησιμοποίησε η γνωστή για τα ψευδή δημοσιεύματά της οπαδική ιστοσελίδα ώστε να φτιάξει άλλο ένα δημοσίευμα που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Σε λίγο οι συντάκτες της ιστοσελίδας θα βαφτίσουν… συνοδές πόλεις τη Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα και την Νέα Ιωνία.

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

7 Σχόλια

  1. Όχι «απλός», αλλά «απλούστατος» δημότης είμαι, όσο δεν παίρνει άλλο. Δεν προσέξατε το συνθηματικό μου («Τυπικός» Δημότης). Το «τυπικός» με τη σημασία του σωστός στις υποχρεώσεις του (π.χ. Ο τάδε είναι πολύ τυπικός στις υποχρεώσεις του. Δεν παραλείπει καμία διαδικασία).
    Αυτή η διευκρίνιση είναι αναγκαία, γιατί το «τυπικός» μπορεί να έχει και τη μειωτική σημασία του «πρόχειρος», «βιαστικός» (π.χ. Θα κάνουμε ένα τυπικό έλεγχο για να μην μας ζαλίζουν).
    Και στα «εκ των ων ουκ άνευ» του τυπικού πολίτη εντάσσω το να είναι το κατά δύναμιν ενημερωμένος και να ενημερώνει πάλι το κατά δύναμιν και τους άλλους συμπολίτες του. Κι αυτό κάνω. Φυσικά θα τα ξαναπούμε, καθότι προβλέπονται σημαντικές εξελίξεις στα τοπικά θέματα.

  2. α) Κατ’ αρχἀς ζητώ συγνώμη για τη βιασύνη, με την οποία αντιμετώπισα το θέμα, η οποία με οδήγησε στο μπέρδεμα, που μου καταλογίζετε. Πράγματι νόμισα ότι το ρεπορτάζ του enwsi.gr, που όντως αναφέρεται στο Ο.Τ. 150, όπου η περίφραξη και οι προκαταρκτικές εργασίες έχουν ήδη δρομολογηθεί από τον Μάιο, αλλά μόλις τις προάλλες (08/08) έγινε ο αγιασμός, αφορούσε το Ο.Τ. 445!
    β) Και στο Ο.Τ. 445 έχει γίνει περίφραξη και καθαρισμός, έχει εκδοθεί άδεια από το 2017 και οσονούπω θα αρχίσουν «κάποιες» (να προσεχθούν τα εισαγωγικά) εργασίες. Κατά «κάποιες» πληροφορίες στις 22/08.
    γ) Και τα δύο έργα δεν περιλαμβάνονται a priori στα συνοδά του Γηπέδου. ΔΕΝ κατασκευάζονται ως τέτοια. Αυτό σας το τόνισα εξ αρχής. ΩΣΤΟΣΟ και το Ιωνικό Πάρκο και το πἀρκιν του Ο.Τ. 445, κατασκευαζόμενα ανεξάρτητα και αυτοτελώς προς το ΝΓΑΕΚ, αποτελούν ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΙ-ΘΑ-ΝΑ συνοδά έργα.
    Φυσικά η εν λόγω ιστοσελίδα δεν μπαίνει στον κόπο να κάνει τις αναγκαίες διευκρινίσεις. Αλλά θα υποψιαστώ κάτι πιο «φρικτό». Δεν πρόκειται για δόλο, αλλά για άγνοια! Νομίζω ότι δεν γνωρίζουν καν τη διαφορά! Η ασχετοσύνη και η άγνοια μερικών «δημοσιογράφων» είναι απύθμενη! Απλώς εναγωνίως ψάχνουν για συνοδά έργα και τα βουτήξανε αυτά από τα μαλλιά.
    δ) Ο μεγάλος κλάδος της υπογειοποίησης δεν έχει απλώς εγκριθεί, αλλά και δημοπρατηθεί και βρίσκεται στη φάση ελέγχου των δικαιολογητικών του οριστικού αναδόχου. Γράφετε ότι «… έχει ήδη πάρει το δρόμο του», αλλά όλοι οι δρόμοι έχουν και τα εμπόδιά τους!
    ε) Οι 2 περιμετρικοί πεζόδρομοι (ανατολικά και βόρεια) είναι μόνο ΡΥΜΟΤΟΜΗΜΕΝΟΙ, δεν έχουν ακόμη διανοιχθεί. Έχω όλα τα σχέδια στη διάθεσή μου (περί τα 20 GB συνολικά -σχέδια, έγγραφα, αποφάσεις, βίντεο, ειδήσεις κ.λπ., ένα τεράστιο όγκο υλικών) και χαρακτηρίζονται αδιάνοικτοι πεζόδρομοι. Τη διάνοιξη και τις αναγκαίες κατασκευές και διευθετήσεις θα τις κάνει στο μέλλον (εγγύς, μέσο, απώτερο, απώτατο) ο Δήμος ΝΦ-ΝΧ!
    στ) Τα άλλα συνοδά έργα (μικρός κλάδος υπογειώσης, περιμετρικοί και άλλοι πεζόδρομοι, κυκλικές πλατείες, νησίδα στη Δεκελείας κ.ά.) δεν δημοπρατήθηκαν με τον μεγάλο κλάδο της υπογειοποίησης, γιατί δεν έχουν καν ακόμη ΚΑΕ και η νέα δημοτική αρχή οφείλει να εκκινήσει τις διαδικασίες εξεύρεσης πόρων, προγραμματισμού, μελέτης, διαβουλεύσεων, αδειοδοτήσεων, διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτέλεσης και παραλαβής των έργων.
    Το θέμα είναι πολύ «μπερδεμένο» και να δούμε πως θα «ξεμπερδευτεί»!
    Βεβαίως για την αδειοδότηση του Γηπέδου διαβάζουμε στο εδάφιο 4.3.7.4 της ΑΕΠΟ του Γηπέδου:
    “Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων αποτελεί η «αδειοδότηση και υλοποίηση των συνοδών τεχνικών και συγκοινωνιακών έργων», η ολοκλήρωση των οποίων θα πιστοποιηθεί με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του Ν. 4277/2014. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση των τεχνικών και συγκοινωνιακών έργων θα γίνεται από την Αρχή που είναι αρμόδια κατά τις ισχύουσες διατάξεις για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνολικού (τεχνικού και συγκοινωνιακού) έργου που προκύπτει”.
    Τι άλλο επιπρόσθετο να ξέρω εγώ ένας απλός δημότης;
    Σας ξαναγράφω την παράκλησή μου:
    Αν υπάρχουν νεώτερα, αναμένουμε από σας, που είσαστε δημοσιογράφοι – αναφέρομαι και στους υπόλοιπους συναδέλφους σας – να μας διαφωτίσετε. Δεν θα ήταν περιττό να κάνετε ένα σχετικό ρεπορτάζ. Θα έλεγα μάλιστα ειδικό αφιέρωμα.
    Και πάλι εκφράζω τις ευχαριστίες μου για τη φιλοξενία και την ανοχή σας στην «κατάχρηση» του χώρου της ιστοσελίδας σας!

  3. Κι εγώ ξεκαθάρισα ότι το Ιωνικό Πάρκο ΜΠΟΡΕΙ να γίνει συνοδό έργο (το χαρακτήρισα σαφέστατα «… αποτελεί ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΙΘΑΝΟ συνοδό έργο»). Προφανώς καταλογίζω εμμέσως πλην σαφώς έλλειμμα ενημέρωσης στην εν λόγω ιστοσελίδα, που όφειλε να εξηγήσει τα πράγματα ως έχουν. Από την άλλη κι εσείς θα έπρεπε να κάνετε την εξήγηση, που εγώ ως ένας απλός, απλούστατος, αλλά τυπικότατος δημότης έκανα.
    Φυσικά δεν γράφω αυτά με επιτιμητική διάθεση του «υπεράνω όλων τιμητή των πάντων». Παρακολουθώ την ιστοσελίδα σας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, όπως και άλλες 10 τοπικές, και δεν θα ήμουν φειδωλός σε επαίνους για τη δουλεία σας πέραν των όποιων προσωπικών αντιρρήσεων σε πολύ περιορισμένα και συγκεκριμένα θέματα.
    Επίσης η έως τώρα «αδιαφορία» των ιθυνόντων από πλευράς ΑΕΚ για την εξασφάλιση των 200 θέσεων μπορεί να εκληφθεί ως φυσιολογική, αφού έχουμε μπροστά μας πολύ καιρό για τέτοιες ενέργειες. Ακόμη δεν ξεκίνησε το έργο στο Ο.Τ. 445 και θα ψάχνουμε για θέσεις στάθμευσης; Εξάλλου γνωρίζοντας τη γραμμή χρηματοδότησης του έργου προβλέπω ότι θα ξεπεράσει τα 2 έως 3 χρόνια (plus) έως την αποπεράτωσή του. Εναλλακτική για τις 200 θέσεις μπορεί να είναι το Ο.Τ. 150, που απέχει περ. 950μ.
    Όσον αφορά τα υπόλοιπα συνοδά έργα πόθεν τεκμαίρεται ότι μάλλον δεν έχω επικαιροποιημένη ενημέρωση; Η ενημέρωσή μου είναι ότι δεν έχουν πάρει ακόμη ούτε καν ΚΑΕ και η νέα δημοτική αρχή θα εκκινήσει τις διαδικασίες εξεύρεσης πόρων, προγραμματισμού, μελέτης, διαβουλεύσεων, αδειοδοτήσεων, διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτέλεσης και παραλαβής των έργων. Επιπλέον ότι με βάση την ΑΕΠΟ του Γηπέδου θα πρέπει να … … … Τι άλλο επιπρόσθετο να ξέρω εγώ ένας απλός δημότης;
    Αν υπάρχουν νεώτερα, αναμένουμε από σας, που είσαστε δημοσιογράφοι – αναφέρομαι και στους υπόλοιπους συναδέλφους σας – να μας διαφωτίσετε. Δεν θα ήταν περιττό να κάνετε ένα σχετικό ρεπορτάζ. Θα έλεγα μάλιστα ειδικό αφιέρωμα.
    Και πάλι ευχαριστώ για την απάντηση και τη φιλοξενία.

    1. Νομίζουμε ότι εσείς μπερδεύετε τα δυο έργα. Το έργο στο ΟΤ 150, από όπου και το ρεπορτάζ, δεν είναι συνοδό έργο. Αυτό σχολιάσαμε εμείς και όποιος γράφει το αντίθετο, μάλλον αλλού σκοπεύει. Επίσης το έργο της Μητρόπολης στο ΟΤ 445 πάλι δεν μπορεί να θεωρείται συνοδό έργο. Υπάρχει μια σκόπιμη κατά τη γνώμη μας παραπληροφόρηση (όχι μόνο από τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα) για το ποια είναι και ποια όχι συνοδά έργα και αυτό σχολιάσαμε. Γι αυτό και σας επισημάναμε την ανάγκη ορθής ενημέρωσης. Η υπογειοποίηση έχει ήδη πάρει το δρόμο της. Οι κυκλικές πλατείες π.χ. δεν περιλαμβάνονται στο έργο που έχει εγκριθεί. Οι περιμετρικοί πεζόδρομοι είναι ήδη διανοιγμένοι.

  4. Αγαπητέ κ. συντάκτα, καλησπέρα σας.
    Στην έγκριτη ιστοσελίδα Enwsi.gr δημοσιεύτηκε η σχετική είδηση, η οποία απετέλεσε το «ερέθισμα» για το δικό σας ρεπορτάζ και της οποίας το επίμαχο και σημαντικό μέρος αντιγράφω και σχολιάζω σε αγκύλες.
    «… ενώ, ξεκίνησαν και τα συνοδά έργα του νέου γηπέδου της ΑΕΚ. Στην … [sic] γειτονική Νέα Ιωνία, άρχισαν και επίσημα οι εργασίες για το υπόγειο πάρκινγκ στο Οικοδομικό Τετράγωνο 150, στο κέντρο της πόλης [Πρόκειται για το υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων πλησίον του σταθμού του ΗΣΑΠ της Ν. Ιωνίας, 350 θέσεων με πολλαπλές επιφανειακές χρήσεις και ήδη από τις αρχές Μαϊου έχει ξεκινήσει η κατασκευή του]. Το απόγευμα της Πέμπτης (8/8) έλαβε χώρα μια πολύ όμορφη εκδήλωση για την επίσημη έναρξη των εργασιών κατασκευής του [Το λάθος του συντάκτη είναι αγνοεί το προχωρημένο στάδιο κατασκευής του Ο.Τ. 150 και το συγχέει με τον αγιασμό προ της έναρξης των εργασιών του Ο.Τ. 445, απ’ όπου και το ρεπορτάζ].
    Αυτά είναι λάθη αβλεψίας, ίσως και ελλιπούς ενημέρωσης του συντάκτη, αλλά στον χαρακτηρισμό του έργου στο Ο.Τ. 445 ως συνοδού έργου έχει δίκιο. Τα πράγματα έχουν ως εξής:
    α) Στην ΑΕΠΟ του Γηπέδου (7ΥΕΛ4653Π8-ΘΞΩ) και στο εδάφιο 4.3.7.1 ορίζεται:
    «Πριν την έκδοση της άδειας λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων να εξασφαλισθούν διακόσιες (200) θέσεις στάθμευσης, σε ιδιόκτητο ακίνητο, που να βρίσκεται εκτός των ορίων του άλσους και να μην απέχει από τις εξυπηρετούμενες εγκαταστάσεις πλέον των χιλίων μέτρων. Προς τούτο μετά τον προσδιορισμό και εξασφάλιση του ακινήτου και πριν την έναρξη λειτουργίας του έργου ο φορέας του έργου οφείλει να υποβάλλει στην ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ σχετικό Φάκελο Τροποποίησης της παρούσας Απόφασης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Ν. 4014/201, οποίος θα περιλαμβάνει εκτός από τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του εν λόγω ακινήτου, επικαιροποιημένη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων».
    β) Αυτές οι θέσεις ενδέχεται να εξασφαλιστούν στο Ο.Τ. 445, ίσως κάπου αλλού, ακόμα και στο Ο.Τ. 150, που οριακά απέχει από το ΝΓΑΕΚ 950μ.
    ΣΥΝΕΠΩΣ: Το Ιωνικό Πάρκο με τις 250 θέσεις στάθμευσης, κατασκευαζόμενο ανεξάρτητα και αυτοτελώς προς το ΝΓΑΕΚ, αποτελεί ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΙΘΑΝΟ συνοδό έργο.
    γ) Το Ιωνικό Πάρκο με τις 250 θέσεις στάθμευσης και τις όποιες άλλες χρήσεις ήταν δρομολογημένο ως μελλοντική κατασκευή πολύ πριν αποφασιστεί η κατασκευή του ΝΓΑΕΚ στην Ν.Φ. Δεν εξαρτάται κατασκευαστικά με το Γήπεδο, ούτε και το αντίστροφο. Σε ακραία περίπτωση μπορεί να σταματήσει και να ακυρωθεί η κατασκευή του και το Γήπεδο να βρει οπουδήποτε αλλού τις 200 εξωτερικές θέσεις. Και αντιστρόφως μπορεί να τελειώσει και να λειτουργεί και το Γήπεδο – γεγονός βέβαια απίθανο – να μείνει ημιτελές μέχρι νεωτέρας.
    δ) Δεν ισχύει το ίδιο με τα άλλα συνοδά έργα (δύο υπογειώσεις, περιμετρικοί και άλλοι πεζόδρομοι, κυκλικές πλατείες, νησίδα στη Δεκελείας κ.ά.), τα οποία και απαραίτητα είναι για την έκδοση αδείας λειτουργίας, αλλά και η κατασκευή τους θα ήταν άχρηστη χωρίς το Γήπεδο!
    Διαβάζουμε στο εδάφιο 4.3.7.4 της ΑΕΠΟ του Γηπέδου:
    «Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων αποτελεί η «αδειοδότηση και υλοποίηση των συνοδών τεχνικών και συγκοινωνιακών έργων», η ολοκλήρωση των οποίων θα πιστοποιηθεί με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του Ν. 4277/2014. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση των τεχνικών και συγκοινωνιακών έργων θα γίνεται από την Αρχή που είναι αρμόδια κατά τις ισχύουσες διατάξεις για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνολικού (τεχνικού και συγκοινωνιακού) έργου που προκύπτει».
    Ευχαριστώ για τη διάθεση του χώρου σας και στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία.

    1. Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Βέβαια, θεωρούμε αυθαίρετο τον όρο «συνοδό» για το έργο της κατασκευής του υπογείου σταθμού στάθμευσης στη Νέα Ιωνία, αφού το έργο αυτό δεν έχει καμιά σχέση με την κατασκευή του γηπέδου. Γνωρίζουμε για την υποχρέωση των ιδιοκτητών του γηπέδου να εξασφαλίσουν 200 θέσεις στάθμευσης σε «ιδιόκτητο ακίνητο», αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε πληροφορηθεί κάποια ανάλογη ενέργεια. Για τα υπόλοιπα συνοδά έργα που αναφέρετε, μάλλον δεν έχετε επικαιροποιημένη ενημέρωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *