«Δρόμοι ΖΩής – Χρώμα ψυχής», από τα ΕΠΑΛ της πόλης μας

Στο πλαίσιο του προγράμματος  του ΥΠΠΕΘ Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ), το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) Ν. Φιλαδέλφειας σε συνεργασία με το Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας, το 5ο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ) Ν. Φιλαδέλφειας, καθώς και με τα άλλα δυο ΕΠΑΛ της πόλης  (2ο & 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ), στον πυλώνα του προγράμματος για τις δράσεις, υλοποίησε το τρέχον σχολικό έτος τη δράση με την ονομασία «Δρόμοι ΖΩής – Χρώμα ψυχής»,    

Οι «Δρόμοι ΖΩής – Χρώμα ψυχής» ήταν συνεργατικές, σπονδυλωτές, βιωματικές δράσεις που διαπραγματεύονται θέματα Οδικής ασφάλειας, ανακύκλωσης και Προστασίας Περιβάλλοντος και αποτελούταν από τρεις υποδράσεις.    

1η Δράση: Δρόμος «διαβάΖΩ – κοιτάΖΩ – χρωματίΖΩ»

2η Δράση: Δρόμος «σχεδιάΖΩ – κατασκευάΖΩ – αγκαλιάΖΩ»

3η Δράση:  Δρόμος «φροντίΖΩ – μοιράΖΩ – παίΖΩ»


Αφίσα της Δράσης «Δρόμοι ΖΩής – Χρώμα ψυχής»

1η Δράση : Δρόμος «Δρόμος «διαβάΖΩ – κοιτάΖΩ – χρωματίΖΩ»

Η πρώτη δράση με την ονομασία Δρόμος «διαβάΖΩ – κοιτάΖΩ – χρωματίΖΩ», στόχευεστην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων κατά την οδήγηση. Εστίαζε στο σύγχρονο πρόβλημα που σχετίζεται με την πρώτη αιτία θανάτων ηλικίας 18 –  24 ετών των τροχαίων συγκρούσεων – που είναι η απόσπαση προσοχής – με στόχο τη συμβολή στη μείωση των θανάτων από τη χρήση του κινητού και στην αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Φιλαδέλφειας παρουσίασαν στην μόνιμη ειδική επιτροπή για την Οδική ασφάλεια στις 14 Μαρτίου 2019 τη δράση Δρόμος «διαβάΖΩ – κοιτάΖΩ – χρωματίΖΩ» και (απ)έδειξαν βιωματικά τι σημαίνει απόσπαση προσοχής.


Εικ. 1:  Βιωματική άσκηση – επιδείξει μέτρησης απόσπασης προσοχής.   

Μετρήσεις απόσπασης προσοχής έκαναν οι μαθητές μεταξύ  τους αλλά και με άλλα τμήματα και κατέγραφαν τα αποτελέσματα των μετρήσεων.

Επίσης οι μαθητές προσπάθησαν  να  καταγράψουν στο δρόμο – στην είσοδο του σχολείου – τις αποστάσεις αντιδράσεων  και τη συνολική απόσταση ακινητοποίησης των οχημάτων με την ταχύτητα των 30 km / h (χιλιόμετρα/ώρα).

Εικ. 3:  Καταγραφή στην είσοδο του σχολείου απόσταση αντίδρασης και απόσταση ακινητοποίησης στα 30 km/h . 

2η Δράση: Δρόμος «σχεδιάΖΩ – κατασκευάΖΩ – αγκαλιάΖΩ»

Η δεύτερη δράση με την ονομασία  «σχεδιάΖΩ – κατασκευάΖΩ – αγκαλιάΖΩ στόχευε  στην υπεύθυνη ενημέρωση για τη λειτουργία και τη σωστή χρήση του συστήματος παθητικής ασφάλειας (αερόσακοι – ζώνες) ενός οχήματος και κυρίως για τη σωστή χρήση των ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων.

Με την κατασκευή του εξομοιωτή φαίνεται η λειτουργία των ζωνών και των αερόσακων, αναλύεται η λειτουργία τους, η σωστή χρήση τους καθώς επισημαίνονται λάθη και παρερμηνείες της χρήσης τους.


Εικ. 2:  Ο Εξομοιωτής  σε λειτουργία  των  αερόσακων οδηγού και κουρτίνας

Με τον εξομοιωτή μπορεί επίσης να μετρηθεί με τη βοήθεια ηλεκτρονικού ζυγού  η δύναμη που ασκείται στον οδηγό κατά την προσομοίωση μιας πρόσκρουσης. Αυτό βοηθά στο να συνειδητοποιήσει ο οδηγός την ΑΝΑΓΚΗ χρήσης της ζώνης ασφαλείας.

Εικ. 3:  Μέτρηση της δύναμης που ασκείται στον οδηγό 

3η Δράση:  Δρόμος «φροντίΖΩ – μοιράΖΩ – παίΖΩ»

Η τρίτη δράση με την ονομασία  «φροντίΖΩ – μοιράΖΩ – παίΖΩ» οι μαθητές της Α΄τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητικής Εργασίας και της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση και την προστασία περιβάλλοντος καταγράφοντας τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν στο χώρο του σχολείου συνεργαζόμενοι με όλες τις τάξεις και ειδικότητες του 1ου ΕΠΑΛ  Ν.Φιλαδέλφειας και του 5ου Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ) Ν.Φιλαδέλφειας.

Εικ. 1: Κάδοι ανακύκλωσης υλικών στην είσοδο του σχολείου

Στο πλαίσιο αυτό αγοράστηκαν κάδοι και οι μαθητές επέλεξαν τα υλικά ανακύκλωσης και αφιέρωσαν μια μέρα και μάζεψαν από τους χώρους του σχολείου ανακυκλώσιμα υλικά και τα τοποθέτησαν στους αντίστοιχους κάδους .

Εικ. 2: Οι μαθητές μαζεύουν στο χώρο του σχολείου ανακυκλώσιμα υλικά και τα τοποθετούν στους κάδους ανακύκλωσης.

Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» και που αφορά τη Δικτύωση των Επαγγελματικών Λυκείων, αναφέρθηκαν και οι συνεργατικές δράσεις για την Οδική ασφάλεια και με τα άλλα δυο ΕΠΑΛ της Ν. Φιλαδέλφειας, το2Ο και το 3ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ν.Φιλ/φειας.

Το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ ) Ν. Φιλαδέλφειας με Δ/ντή τον κ. Δημόπουλο Σωτήριο  και  υπεύθυνη  προγράμματος την κ. Αργυροπούλου Δήμητρα στο φετινό σχέδιο δράσης υπήρξε θεατρικό δρώμενο για την Οδική ασφάλεια και το 3ο  Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ ) Ν. Φιλαδέλφειας  με Δ/ντή  το κ. Γιαννόπουλο Κυριάκο και υπεύθυνο  προγράμματος τον κ. Κολοτούρο Παναγιώτη   υπήρχε σχέδιο δράσης για τη βελτίωση του «Έξυπνού Κράνους», δηλαδή για το κράνος που αν δεν το φορά ο οδηγός ΔΕΝ λειτουργεί ο κινητήρας της μοτοσικλέτας. 

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *