Οι υποσχέσεις έγιναν πράξεις – του Παύλου Παπαθεοφάνους

Το 2014, μια ακόμη χρονιά περικοπής των παροχών στο χώρο της εκπαίδευσης, η ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, πριν τις επικείμενες δημοτικές εκλογές, είχε δεσμευτεί και έθεσε ως προτεραιότητές της:

  • την ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου του Δήμου στο χώρο της εκπαίδευσης,
  • τη διασφάλιση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου,
  • τη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων,
  • την οικονομική ενίσχυση των σχολείων.

Η οικονομική κρίση που έπληξε την πλειοψηφία των νοικοκυριών, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Δημοτική Αρχή στην προσπάθειά της να ενισχύσει τους μαθητές που προέρχονται από οικονομικά ασθενείς οικογένειες:

  • καθιέρωσε, από την πρώτη μέρα που ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου, τη δωρεάν παροχή «δεκατιανού» σε αυτούς τους μαθητές, όλων των βαθμίδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών,  Γυμνασίων και Λυκείων και
  • θεσμοθέτησε τη λειτουργία του «Κοινωνικού φροντιστηρίου» για μαθητές/τριες των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων.

Διευρύνοντας τον κοινωνικό του ρόλο, ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας, με απόφαση της Δημοτικής Αρχής, εντάχτηκε στο πρόγραμμα της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, ένα πρόγραμμα που αν και έδινε τη δυνατότητα να ενταχθούν σε αυτό οι δήμοι σε βάθος τριετίας, ο Δήμος μας ήταν από τους πρώτους δήμους της χώρας που εντάχθηκε σε αυτό. Στα θετικά της απόφασης περιλαμβάνεται η ένταξη στο δημόσιο δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης 100 και πλέον νηπίων, ένταξη που απελευθέρωσε αντίστοιχες θέσεις στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, θέσεις που κατέλαβαν βρέφη που μέχρι χθες αναγκάζονταν οι οικογένειές τους να καταφεύγουν σε ιδιωτικούς παιδικούς/βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Διαρκής ήταν και είναι η προσπάθεια του Δήμου να συμβάλλει στη διασφάλιση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Στις προσπάθειες αυτές εντάσσονται:

  • η ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας, γνωστού ως Δημοτικό «Σπαθάρη», ενός υπερσύγχρονου σχολείου με σεβασμό στο περιβάλλον καθώς χρησιμοποιήθηκαν, όπου αυτό ήταν δυνατόν, υλικά φιλικά προς αυτό, με θερμομόνωση και θερμοπρόσοψη, με κουφώματα  θερμοδιακοπτόμενα που περιορίζουν τις ανάγκες σε ενέργεια είτε για ψύξη είτε για θέρμανση και επιπλέον ικανοποιεί όλες τις εκπαιδευτικές ανάγκες με τις ειδικές αίθουσες – εργαστήρια που διαθέτει -βιβλιοθήκης, ηλεκτρονικών υπολογιστών, φυσικής και χημείας, εστιατόριο. Ένα σχολείο που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και από 01/04/2019 βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.
  • η θεμελίωση 2 νέων σχολικών κτιρίων που προορίζονται για το 3ο Γυμνάσιο Ν. Φιλαδέλφειας και το 3ο Γενικό Λύκειο Ν. Φιλαδέλφειας και προβλέπεται να παραδοθούν στο τέλος του 2020. Τέλος,
  • δημιούργησε ένα νέο υπερσύγχρονο νηπιαγωγείο στην οδό Κάλβου, περιοχή Κουκλάκι, στο χώρο του παλαιού παιδικού σταθμού που σήμερα λειτουργεί ως παράρτημα του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Χαλκηδόνας και από τη νέα σχολική χρονιά θα αποτελεί το 3ο Νηπιαγωγείο Ν. Χαλκηδόνας, με δικό του εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό προσωπικό, καθώς έχουν γίνει από πλευράς δήμου όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και προς το Υπουργείο Παιδείας.

Εκτός από τη μέριμνα του Δήμου για την ανέγερση και δημιουργία νέων σχολικών μονάδων που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις, το ενδιαφέρον του Δήμου  για τη διασφάλιση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, εκδηλώνεται διαρκώς και σε άλλους τομείς. Έτσι:

  • ενίσχυσε τα Νηπιαγωγεία, μέσω έκτακτων επιχορηγήσεων, για αγορά γραφικής ύλης και προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία των γονέων στην προσπάθειά τους να συμβάλλουν στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου και τα εφοδίασε με σύγχρονα φωτοτυπικά μηχανήματα,
  • έδωσε την οικονομική δυνατότητα στα Δημοτικά Σχολεία να εκσυγχρονίσουν τα εργαστήρια πληροφορικής και σε όσα δεν είχαν να αποκτήσουν.

Ανάλογες πρωτοβουλίες ανάπτυξε ο Δήμος και στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια –ΕΠΑΛ):

  • εφοδίασε όλες τις σχολικές μονάδες με διαδραστικούς πίνακες και φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές,
  • ανέλαβε το κόστος αγοράς των βιβλίων για το μάθημα των αγγλικών, που όλοι γνωρίζουμε πόσο ακριβά είναι, για όλους τους μαθητές/τριες των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, μέχρι την δωρεάν χορήγησή τους από το Υπουργείο Παιδείας.

Τέλος, καθιέρωσε την οικονομική ενίσχυση των σχολείων όλων των βαθμίδων, για την ανάπτυξη και πραγματοποίηση πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δράσεων. Στα πλαίσια αυτά:

  • ενίσχυσε οικονομικά τη συμμετοχή των σχολείων σε εκπαιδευτικά – μαθητικά συνέδρια και Ευρωπαϊκά Προγράμματα όπως προγράμματα ERASMUS και ERASMUS+ (τα προγράμματα αυτά υποστηρίζουν μετακινήσεις μαθητών – καθηγητών  σε σχολεία του εξωτερικού μέχρι 2 μήνες με σκοπό τη διδασκαλία σε σχολεία του εξωτερικού, την επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων σε εκπαιδευτικά και κοινωνικά θέματα κ.ά.),
  • συνέβαλε στην πραγματοποίηση εκδρομών σε προορισμούς με ιδιαίτερο εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό, πολιτιστικό ενδιαφέρον όπως στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πυρηνικής Έρευνας γνωστό ως CERN και
  • κάλυψε το κόστος της δημιουργίας και λειτουργίας θεατρικών ομάδων στα σχολεία και το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων από τους μαθητές/τριες στο ανοικτό θέατρο στο ΠΠΙΕΔ.

Πρόκειται για μια σύντομη παρουσίαση της υλοποίησης των δεσμεύσεων της Δημοτικής Αρχής στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Δεσμεύσεις που για να υλοποιηθούν ο Δήμος διέθεσε στα σχολεία όλων των βαθμίδων ένα ποσό που αγγίζει τις ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ.

Παύλος Παπαθεοφάνους

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *