O ΣΥΡΙΖΑ απαντά στη Λαϊκή Συσπείρωση για τις αλλαγές στο Λύκειο

Με μια οξεία ανακοίνωση υποδέχτηκε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νίκος Σερετάκης, τα εγκαίνια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας, μιλώντας για «προεκλογική φιέστα» και κατηγορώντας την κυβέρνηση για θεσμικές αλλαγές που «κάνουν το Λύκειο κόλαση». Στην ανακοίνωση αυτή απάντησε η τοπική Οργάνωση Μελών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η δήλωση του Ν. Σερετάκη

Η παράδοση του 1ου Δημοτικού Σχολείου “Σπαθάρη” είναι το επιστέγασμα των επίμονων αγώνων και της κινητοποίησης γονιών και εκπαιδευτικών επί 10 ολόκληρα χρόνια. Το ΚΚΕ είχε σταθεί από την πρώτη στιγμή στο πλευρό τους και είχε φέρει το θέμα στη Βουλή ήδη στις 3 Οκτώβρη 2008.
Ο αγώνας για την στέγαση των σχολείων σε ασφαλή και σύγχρονα κτήρια πρέπει να συνεχίσει και να ενταθεί γιατί οι ανάγκες και τα κενά στην περιοχή μας είναι μεγάλες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την απουσία προληπτικών αντισεισμικών ελέγχων, την απαράδεκτη κατάσταση στο 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο, τα σοβαρά προβλήματα στη συντήρηση των σχολείων της Χαλκηδόνας, την κατάσταση που υπάρχει στο συγκρότημα των ΚΑΤΕΕ (1ο,2ο,3ο ΕΠΑΛ, 3ο Γυμνάσιο-Λύκειο), χωρίς να αναφερθούμε στα νηπιαγωγεία και τις ανάγκες που δημιουργεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, στις πλευρές που αφορούν στον εξοπλισμό και τα εργαστήρια ή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση όπου στο Δήμο μας δεν υπάρχει απολύτως τίποτα,
Δε μας παραξενεύει το γεγονός ότι η Δημοτική Αρχή του ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε σε άλλη μια κυβερνητική προεκλογική φιέστα τα σημερινά εγκαίνια.
Μας εντυπωσίασε όμως η προκλητική αμετροέπεια της υφυπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη, που είχε το θράσος να μιλήσει για τις “μεγάλες θεσμικές αλλαγές” που προωθεί η κυβέρνησή της, αυτές που κάνουν το Λύκειο κόλαση και έχουν δικαίως ξεσηκώσει τους μαθητές.
Η ΣΥΡΙΖΑία υφυπουργός ανερυθρίαστα μίλησε για “15.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών” όταν η δική της κυβέρνησή απορρίπτει το αίτημα για μονιμοποίηση των αναπληρωτών και πριν ένα μήνα ψήφισε την τροπολογία Γαβρόγλου που οδηγεί σε μαζικές απολύσεις αναπληρωτών. Αυτούς τουςαναπληρωτές τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ αφού τους κορόιδεψε κανονικά και συνέχισε την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ήρθε τον προηγούμενο Γενάρη να τους “περιποιηθεί” με τα ρόπαλα των ΜΑΤ.
Αλλά ποιος έχασε τη ντροπή για να τη βρουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ;

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ

Απορίας ανάξια, επιχειρημάτων απόντων και καταγγελίας δεδομένης,  η δήλωση του κ. Σερετάκη, υποψηφίου δημάρχου Ν. Φιλαδέλφειας με την Λαϊκή Συσπείρωση, με αφορμή την κατασκευή και την λειτουργία ενός νέου σχολείου.

Χαρακτηρισμοί εγνωσμένοι αλλά κακοπροαίρετοι, όπως «Ποιος έχασε την  Ντροπή για να την βρουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως προεκλογική φιέστα, όπως προκλητική αμετροέπεια της Υφυπουργού  Παιδείας, όπως Λύκειο κόλαση, όπως θράσος» . Αυτά καταγράφονται στην ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης και αποδεικνύουν την σπασμωδική και συντεχνιακή αντίδραση που υψώνεται απέναντι σε κάθε είδους προοδευτική κατεύθυνση και μεταρρυθμιστική προσπάθεια, όπως αυτή προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Επειδή απαντάμε πάντα με επιχειρήματα και ποτέ με ανθρωποφαγία και εξοστρακισμούς θα απαντήσουμε σημείο προς σημείο στην καταγγελία του κ. Σερετάκη.

Μεγάλες  θεσμικές αλλαγές στο Λύκειο

Το νομοθετικό πλαίσιο που προωθείται από την κυβέρνηση έχει στόχο την αναβάθμιση της Θεσμικής και Παιδαγωγικής υπόστασης του δημόσιου σχολείου και την αλλαγή της νοοτροπίας που επικρατεί στην κοινωνία ότι η εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. γίνεται « εκτός» της δημόσιας εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα επιδιώκεται:

  • Η αναβάθμιση του κύρους του απολυτηρίου του Λυκείου 
  • Η ενδυνάμωση των μαθητών της Γ´ Λυκείου με λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες ( από 3 σε 6)
  • Η σταδιακή μετάβαση των μαθητών στο νέο σύστημα με βάση την προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα  και τις δεξιότητές τους.
  • Η αποβάρυνση των οικογενειών από τα δυσβάσταχτα έξοδα για ιδιωτική ή φροντιστηριακή κάλυψη των υποψηφίων στα Α.Ε.Ι.
  • Η ενισχυτική διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο 
  • Το αδιάβλητο των εξετάσεων στα ιδιωτικά και δημόσια σχολεία με επιτήρηση και διόρθωση των γραπτών από καθηγητές άλλων σχολείων
  • Η ομαδικότητα και η συνεργασία των μαθητών σε ειδικές εργασίες
  • Η αποφυγή στείρας και άγονης γνώσης 

Σε απάντηση λοιπόν της πεισματικής σιωπής σε προτάσεις με ρητορικές καταγγελίας καλό θα ήταν να μας εξηγήσει η Λαϊκή Συσπείρωση πως,  με βάση όλα τα παραπάνω,  θα αυξηθούν τα έξοδα των οικογενειών σε φροντιστήρια και ιδιωτικά μαθήματα, όπως ισχυρίζεται ή πως θα επέλθει μαθησιακή επιβάρυνση όταν μειώνονται μαθήματα και αυξάνονται ώρες διδασκαλίας. Ιδιαίτερα σήμερα, που με αυτό το σύστημα ανοίγει ο δρόμος για την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε σημαντικό αριθμό σχολών, με μοναδικό προσόν την απόκτηση του αναβαθμισμένου απολυτηρίου λυκείου.

Αναφορικά με τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών 

Μετά από 10 χρόνια μνημονιακών δεσμεύσεων και για πρώτη φορά το Υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε την πρόσληψη – μονιμοποίηση  15.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας. Ο  τρόπος επιλογής των υποψηφίων που καλούνται να υπηρετήσουν το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, είναι το αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου με φορείς και εκπαιδευτικές κοινότητες. Στο δίλημμα αν πρέπει να προσληφθούν κατά προτεραιότητα  οι υπηρετούντες σήμερα ως αναπληρωτές,  το Υπουργείο συναίνεσε και μοριοδότησε την προϋπηρεσία τους με 120 μήνες δηλαδή σχεδόν 15 χρόνια.  Ποσοστό που καλύπτει κατά 99% τους εκπαιδευτικούς – αναπληρωτές.

Στην πεποίθηση όμως ότι η εκπαίδευση χρειάζεται αναβάθμιση και οι καθηγητές επιμόρφωση, το Υπουργείο συμπεριέλαβε  στην μοριοδότηση και μια ακόμη κατηγορία εκπαιδευτικών. Τους κατόχους  μεταπτυχιακών  και εξειδικευμένων κατηγοριών σπουδών.

Στην λογική του συγκερασμού και του σεβασμού αφενός προς τους αναπληρωτές καθηγητές με προϋπηρεσία 15 ετών, αφετέρου της επιβράβευσης των νέων διδασκόντων με μεταπτυχιακά και εξειδίκευση, αποφασίστηκε αναλογική μοριοδότηση.

Σε απάντηση επομένως της καταγγελίας περί μαζικών απολύσεων της Λαϊκής Συσπείρωσης τίθεται ευθέως το ερώτημα.

Με ποια δεδομένα αναγγέλλει μαζικές απολύσεις όταν καλύπτεται το 99% των ήδη υπηρετούντων αναπληρωτών.

Κυρίως όμως τίθεται το ερώτημα αν είναι επιθυμητή η αναβάθμιση της παιδείας ή αν επιδιώκονται  κομματικά points από τις καταγγελίες ή εξυπηρετούνται συντεχνιακά συμφέροντα.

Σε ένα κυρίως  επιμένει και στοχεύει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Τα παιδιά να μορφώνονται και να μην μαθαίνουν μόνον τεχνικές εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. Αυτό, επιτέλους, ας το συμφωνήσουμε. 

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *