Ο ρόλος της Τ.Α. στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας – του Παύλου Παπαθεοφάνους

Το κράτος αρχικά με το νόμο 1566 και στη συνέχεια με συμπληρωματικούς νόμους και εγκυκλίους, μεταβίβασε στους Δήμους την ευθύνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και επισκευή των σχολικών κτιρίων, χωρίς να φροντίσει και για τη μεταφορά ή την ενίσχυσή τους με τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους.

Τα περισσότερα σχολικά κτίρια της προσχολικής ηλικίας, της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι είτε «γερασμένα» και χρειάζονται βαριά συντήρηση είτε κτίστηκαν σε εποχές που ήταν διαφορετικοί οι κανονισμοί, ειδικά, ασφάλειας των μαθητών.

Τα χρήματα που διατίθενται στα σχολεία είτε μέσω της ΚΑΠ (τακτική οικονομική επιχορήγηση από την Πολιτεία), η οποία μειώθηκε την περίοδο των μνημονίων, είτε μέσω της ΣΑΤΑ (χρηματοδότηση για συντηρήσεις σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων του Δήμου, ενδεικτικά αναφέρω ότι για το έτος 2017 διατέθηκε από Υπουργείο Εσωτερικών/τμήμα επιχορηγήσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης το ποσό των 65.200 € και το έτος 2018 97.800€) δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη πάγιων αναγκών (φωτισμός, θέρμανση κ.λπ.), τον εξοπλισμό των σχολείων με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ή την προμήθεια βασικού αθλητικού υλικού (μπάλες ποδοσφαίρου, βόλεϊ, μπάσκετ) ούτε για βασικές επισκευές, και συντηρήσεις των σχολείων και την αντιμετώπιση της φθοράς του χρόνου.

Μπροστά σε αυτήν την πραγματικότητα η σημερινή Δημοτική Αρχή δεν περιορίστηκε σε ψηφίσματα διαμαρτυρίας και έγγραφα για αύξηση των χρημάτων που διατίθενται για τα σχολεία. Η δέσμευσή της «η Παιδεία αποτελεί για μας βασική προτεραιότητα» δεν αποτέλεσε ένα προεκλογικό σύνθημα, αλλά μια υπόσχεση που υλοποιείται κάθε μέρα.

  • Η ασφάλεια των μαθητών και των συνοδών τους κατά την προσέλευση και την αποχώρηση διασφαλίζεται με την τοποθέτηση των αναγκαίων σχολικών τροχονόμων, σύμφωνα με τις προτάσεις των Διευθυντών(τριών), των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και βέβαια τη σύμφωνη γνώμη της Τροχαίας.
  • Όταν κτίστηκαν τα περισσότερα σχολεία δεν υπήρχαν ράμπες για άτομα με κινητικά προβλήματα. Σήμερα ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα κατασκευής ραμπών για τα άτομα αυτά. Συγχρόνως, ολοκληρώνεται η μελέτη τοποθέτησης αναβατορίων για άτομα ΑΜΕΑ, σε όσα σχολεία δε διαθέτουν ανελκυστήρες.
  • Οι αυλές των σχολείων, ο αγαπημένος χώρος ειδικά των μαθητών των δημοτικών σχολείων, αλλάζουν όψη. Η ασφαλτόστρωση που συνήθως υπάρχει, δίνει τη θέση της σε ειδικούς τάπητες που εκμηδενίζουν τα ατυχήματα από πεσίματα και τις καθιστούν κατάλληλες και ελκυστικές για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και το παιχνίδι.
  • Οι εξωτερικές όψεις των σχολείων αποκτούν νέα εικόνα. Αντί για τοίχους με μουντά χρώματα, φθορές και συνθήματα, οι μαθητές βλέπουν πλέον τοίχους με χρώματα και graffiti ανάλογα με την ηλικία τους.
  • Τα εργαστήρια πληροφορικής εκσυγχρονίζονται. Στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διατέθηκαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για την αντικατάσταση των παλαιών υπολογιστών με νέους σύγχρονης τεχνολογίας και στα σχολεία της δευτεροβάθμιας τοποθετήθηκαν σύγχρονοι διαδραστικοί πίνακες και βιντεοπροβολείς. Έτσι, οι μαθητές δεν έρχονται απλά σε επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά με τη καθοδήγηση του καθηγητή πληροφορικής και των δασκάλων τους, εξελίσσονται  σε πραγματικούς χρήστες.
  •  Στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής προσφέρεται δωρεάν δεκατιανό σε μαθητές και μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.
  • Η ένταξη όλων των νηπιαγωγείων της πόλης στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι πλέον γεγονός. Μια απόφαση που οδήγησε στη δημιουργία νέου σύγχρονου νηπιαγωγείου στην περιοχή Κάτω Κουκλάκι, συνέβαλλε στη μερική αναβάθμιση της περιοχής και δημιούργησε, συνολικά, ΕΚΑΤΟ νέες θέσεις στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου καλύπτοντας όλες τις αιτήσεις των κατοίκων για εγγραφή στους δημοτικούς σταθμούς.
  • Ένα όνειρο χρόνων, οικογενειών του προσφυγικού τμήματος του δημοτικού διαμερίσματος της Ν. Φιλαδέλφειας, μέσα στις επόμενες μέρες γίνεται πραγματικότητα. Ολοκληρώθηκε η ανέγερση του ιστορικού 1ου Δημοτικού Σχολείου και άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοσή του στους μικρούς μαθητές που τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειές τους ταλαιπωρήθηκαν για χρόνια με τις καθημερινές μετακινήσεις από το χώρο του παλαιού σχολείου στο χώρο του 4ου Δημοτικού και αντίστροφα. Ενός σχολείου κόσμημα λόγω της αρχιτεκτονικής του, των αιθουσών ειδικής χρήσης που διαθέτει (εργαστήριο πληροφορικής, φυσικών επιστημών, χώρο βιβλιοθήκης και τραπεζαρίας) αλλά και λόγω της εφαρμογής βιοκλιματικών τεχνικών που εφαρμόστηκαν.
  • Οι εργασίες ανέγερσης του 3ου Γυμνασίου και 3ου Λυκείου Ν. Φιλαδέλφειας μετά από συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής προς την Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με φορείς των γονέων και της εκπαιδευτικής κοινότητας προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, τέλος
  • εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής γίνονται ενέργειες, προς τις αρμόδιες αρχές, για την τοποθέτηση φυλάκων στα σχολικά κτίρια, ώστε σε συνδυασμό με την ενίσχυση του φωτισμού στους αύλειους χώρους και περιμετρικά των σχολείων, εργασίες που αναμένονται να ξεκινήσουν μέσα στο 1ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου και να έχουν ολοκληρωθεί στα μέσα του ίδιου μήνα, να εκλείψουν οι διαρρήξεις και κλοπές της σχολικής περιουσίας.

Για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων, που αποτελούν μέρος των παρεμβάσεων του Δήμου στα σχολεία της πόλης, διατίθενται κάθε χρόνο περίπου 300.000 ευρώ, απασχολούνται καθημερινά σε εθελοντική βάση εθελοντές και βέβαια οι απαιτούμενες εργασίες πραγματοποιούνται από τους εργαζόμενους στις τεχνικές υπηρεσίες, στον τομέα ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου και καθαριότητας με το σχεδιασμό και την επίβλεψη των αρμόδιων αντιδημάρχων και των μηχανικών του Δήμου.

Παύλος Ε. Παπαθεοφάνους

Εκπαιδευτικός

Πρόεδρος 1ης Σχολικής Επιτροπής

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *