Χωρίς κυκλικούς κόμβους η μελέτη της υπογειοποίησης που κατέθεσε η ΑΕΚ

Μια αρκετά τροποποιημένη μελέτη του έργου της υπογειοποίησης, το οποίο σχεδιάζεται να γίνει στην πόλη μας, δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα από την Περιφέρεια Αττικής. Ορισμένες από τις παρεμβάσεις, οι οποίες είχαν προκαλέσει μεγάλη αντίδραση στην τοπική κοινωνία, έχουν απαλειφθεί από την μελέτη. Οι τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου είναι:

α. Καταργείται η μετατροπή της Πλατείας Πατριάρχου σε κυκλικό κόμβο και η δημιουργία ενός ακόμη κυκλικού κόμβου (το περίφημο «φασόλι») στην διασταύρωση της Λεωφόρου Δεκελείας με την Φωκών.

β. Μετατίθεται για το μέλλον η κατάληψη μέρους της οδού Χρ. Σμύρνης και η μετατροπή της σε ράμπα εισόδου (δεύτερη είσοδος) των οχημάτων στον VIP χώρο στάθμευσης του γηπέδου.

Παραμένει βέβαια το βασικό έργο της υπογειοποίησης τμήματος της Πατριάρχου Κωνσταντίνου μπροστά από το ανεγειρόμενο γήπεδο. Το γεγονός ότι έχουν απαλειφθεί βασικά τμήματα της προμελέτης, αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία είχε σχεδιασθεί από τους μελετητές όλο το έργο των παρεμβάσεων στην πόλη και δικαιώνει όσους υποστήριξαν εξ αρχής ότι η σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση είχε ως αποτέλεσμα να κάνει άνω – κάτω την πόλη.  

Η μελέτη την οποία εκπόνησε η Δικέφαλος ΑΕ για λογαριασμό της ΑΕΚ και «δώρισε» στην Περιφέρεια Αττικής, έχει δημοσιοποιηθεί στις ιστοσελίδες της Περιφέρειας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, προκειμένου να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να λάβει γνώση και να υποβάλλει παρατηρήσεις. H δημόσια αυτή «διαβούλευση» ισχύει μέχρι τις 02/01/2019.

Σοβαρά προβλήματα στο κυκλοφοριακό της πόλης

Ένα χρόνο και πλέον μετά τη σχετική συζήτηση στο Δήμο, και αρκετούς μήνες μετά τη σχετική συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο (το οποίο υιοθέτησε το έργο, παρά τις σημαντικές ενστάσεις από μέλη του), η μελέτη της υπογειοποίησης έρχεται να ξαναθέσει επί τάπητος τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης και τις επιπτώσεις από τη λειτουργία του γηπέδου.

Παρά τις τροποποιήσεις στις αρχικές προβλέψεις, το καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα προκαλεί η υπογειοποίηση αφορά την διακοπή αρκετών διαμπερών κινήσεων και τη μεταφορά όλης της κίνησης επί της Δεκελείας. Σε αυτό το πρόβλημα είχαν επιχειρήσει να απαντήσουν οι μελετητές της υπογειοποίησης με την πρόβλεψη των κυκλοτερών κόμβων που ωστόσο δημιουργούσαν εμπόδια στην κίνηση των πεζών και τη λειτουργία της πόλης.

Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αντιταχθεί σχεδόν ομόφωνα (με τρεις αποχές) στην υπογειοποίηση, θεωρώντας ότι είναι ένα έργο που δεν λύνει κανένα πρόβλημα τις ώρες τέλεσης των αγώνων, ενώ δημιουργεί καθημερινό και μόνιμο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

Ο Δήμος είχε αντιπροτείνει την εφαρμογή της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου, η οποία ήδη έχει ακυρωθεί, σταματώντας τέσσερις σημαντικές παρεμβάσεις που είχαν σχεδιασθεί στην πόλη και επρόκειτο να εφαρμοσθούν (κόμβος «Βλάχου», Βρυούλων, κεντρική πλατεία, συμβολή Πίνδου και Σοφούλη). Επίσης είχε προτείνει τη διακοπή της κυκλοφορίας κατά τις ώρες των αγώνων (το οποίο θα γίνεται ούτως ή άλλως και με την υπογειοποίηση) και την χρηματοδότηση του Δήμου για την υλοποίηση παρεμβάσεων που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την βελτίωση της πρόσβασης στο γήπεδο και την διασφάλιση της ποιότητας ζωής και της κινητικότητας των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής.

Σχέδιο παρεμβάσεων από το Δήμο

Εναλλακτικά και στο βαθμό που το έργο της υπογειοποίησης προχωρήσει, όπως εμφανίζεται στην τελική μορφή της οριστικής μελέτης που δημοσιοποίησε η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος διερευνά στα πλαίσια ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που είναι υπό εκπόνηση, μια εναλλακτική κυκλοφοριακή πρόταση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση αυτή λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα (γήπεδο ΑΕΚ, υπογειοποίηση, έλλειψη χώρων στάθμευσης κλπ)  περιλαμβάνει την Πεζοδρόμηση κεντρικού τμήματος της λεωφόρου Δεκελείας και δημιουργία ενός κέντρου πόλης που θα συνδεθεί με διαδρομές προς σημεία ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος της πόλης δηλαδή:

  • πάρκα, πλατείες, σχολεία
  • τον ποταμό Ποδονίφτη, για τον οποίο ο Δήμος ζητά να παραμείνει σε φυσική μορφή και να αναδειχτεί
  • το Άλσος
  • το Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαιδεμένου» που αποτελεί φάρο για την πόλη μας ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *