H τραγωδία στη Γένοβα ντύθηκε στα χρώματα της Benetton

Η κατάρρευση τμήματος της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα με θύματα τουλάχιστον 39 άτομα, είναι φυσικό να ανοίξει τη συζήτηση -όχι μόνο στην Ιταλία- για τα έργα υποδομής και τον τρόπο διαχείρισης και συντήρησής τους. Οι αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι συγκλονιστικές.

«Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν», καταγγέλλει ο πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας. «Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Η γέφυρα Μοράντι, η οποία χτίσθηκε τη δεκαετία του 60, είναι τμήμα ενός σημαντικού αυτοκινητόδρομου, του Α10, ο οποίος ενώνει την Ιταλία με τη Γαλλία. Οι εθνικοί αυτοκινητόδρομοι της Ιταλίας ιδιωτικοποιήθηκαν το 1999, χρονιά που η χώρα μπήκε στην Ευρωζώνη. Από το 2007 οι σημαντικότεροι ιταλικοί αυτοκινητόδρομοι πέρασαν στην ιδιοκτησία της Atlantia, το 30% της οποίας ανήκει στην Benetton Group. Ανάμεσα στους ιδιοκτήτες βρίσκονται επίσης η HSBC και η BlackRock.

Μία μέρα μετά την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, οι μετοχές της εταιρείας Atlantia σημείωσαν πτώση κατά 35%, γεγονός που η εταιρεία το αποδίδει στις ευθύνες που της επέρριψε η ιταλική κυβέρνηση και στην ανακοίνωση ότι ενδέχεται να ανακληθεί η άδεια της της εταιρείας που είχε αναλάβει τη διαχείριση του εθνικού δικτύου. Η εταιρεία ζητά αποζημιώσεις, τις οποίες η ιταλική κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν θα πληρώσει.

Εντύπωση προκαλούν τα στοιχεία που δίνει ο διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Robin Monotti Graziadei και δείχνουν ραγδαία μείωση των επενδύσεων στα έργα υποδομών μετά την ιδιωτικοποίηση των εθνικών δικτύων.

Στο γράφημα φαίνονται οι μειώσεις στις επενδύσεις από το 2007 και μετά, σε πέντε βασικές χώρες:

Συναγερμός σε όλη την Ευρώπη

Σταχυολογούμε τις αντιδράσεις που αφορούν μια σειρά χώρες της Ευρώπης:

Στη Γαλλία το οδικό δίκτυο της χώρας της είναι σε «κρίσιμο επίπεδο», αφού πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 1/3 των 12.000 γεφυρών χρειάζονται επιδιορθώσεις με 841 εξ αυτών να αποτελούν πιθανό κίνδυνο.
Στην Ιταλία εκτιμάται ότι περίπου 300 γέφυρες βρίσκονται κοντά στο σημείο της κατάρρευσης.
Στη Γερμανία έρευνα που διεξήχθη το 2017 έδειξε ότι μολονότι μόνο το 12,4% των γεφυρών στη χώρα είναι σε κακή κατάσταση, την ίδια στιγμή μόνο το 12,5% θεωρείται ότι είναι σε καλή κατάσταση. Αρκετές γέφυρες, σύμφωνα με την έρευνα, χτίστηκαν τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 και δεν είχαν σχεδιαστεί για το βαρύ μεταφορικό φορτιό των επομένων δεκαετιών.

Πηγή: infowar.gr, δημοσιεύματα ελληνικού τύπου

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *