Υπάρχει κάποιος στην πόλη που να θέλει την υπογειοποίηση; -Μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση

Αλήθεια ποια είναι η θέση των πολιτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας για το θέμα της υπογειοποίησης δρόμων γύρω από το γήπεδο; Συμφωνούν ή διαφωνούν;

Μήπως ξέρει κάτι περισσότερο ο πρώην περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός, ο οποίος ισχυρίστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ότι ρώτησε όλες τις… παρατάξεις και έμαθε τις θέσεις τους; Μήπως έχει δίκιο τοπική ιστοσελίδα που άθροισε τις ψήφους των παρατάξεων που δεν συμμετείχαν στη σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μαζί με αυτές που ψήφισαν αποχή στην ψηφοφορία και παρουσιάζει μια δήθεν πλειοψηφία πολιτών να διαφωνεί με τις θέσεις του… Δήμου;

Το τι έγινε στη σχετική συνεδρίαση το είχαμε αποτυπώσει σε ρεπορτάζ του ΠΟΛΙΤΗ. Στην ψηφοφορία παραβρέθηκαν 23 δημοτικοί σύμβουλοι που προέρχονται από 5 παρατάξεις (σε σύνολο 7 που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ.). Οι 20 υπερψήφισαν την εισήγηση της πλειοψηφίας και τρεις απείχαν. Από την συνεδρίαση αποχώρησαν οι σύμβουλοι της παράταξης Αράπογλου, οι οποίοι φρόντισαν να μην λάβουν μέρος σε κανένα όργανο, ώστε να μην πάρουν θέση. Όσοι έλειπαν, προφανώς δεν ήθελαν να διατυπώσουν άποψη και να πάρουν θέση. Άρα, η ουσία είναι ότι δεν διατυπώθηκε ούτε ένα «υπέρ» της Μελέτης και του έργου σε κανένα συλλογικό όργανο του Δήμου. Και όχι μόνο αυτό. Κανένας φορέας ή κάτοικος του Δήμου σε όλη τη διαδικασία διαβούλευσης που έγινε στην πόλη μας δεν διατύπωσε θετική άποψη για το έργο αυτό. Αντίθετα για πρώτη φορά η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης συνεδρίασε με απαρτία και διατύπωσε συνολικά αρνητική άποψη.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Θα είχε ενδιαφέρον αν κάποιος μας παρουσίαζε μια άποψη υπέρ του έργου. Αντίθετα υπάρχουν πολλές ακόμα απόψεις κατά του έργου και μάλιστα από όλες τις πολιτικές παρατάξεις που λειτουργούν (;) στην πόλη.

Και μια άποψη από την παράταξη Γεωργαμλή

Ανάμεσα στους τρεις συμβούλους που δήλωσαν αποχή στη σχετική ψηφοφορία του Δ.Σ. ήταν και οι Γεωργαμλής – Κοπελούσος (ο τρίτος της παράταξης, ο Γιάννης Τομπούλογλου, φρόντισε να λείπει). Ο επικεφαλής μάλιστα της παράταξης, ο Λύσανδρος Γεωργαμλής, δήλωσε άγνοια για το θέμα. Να υποθέσουμε, λοιπόν, ότι οι φίλοι και ψηφοφόροι της Ένωσης Δημοτών δεν έχουν θέση για το έργο; Να περιμένουμε, έστω και τώρα, να διατυπώσουν κάποια θέση για ένα έργο που ανατρέπει την μορφή και την κυκλοφορία στην πόλη;

Η τοπική σύμβουλος Νέας Χαλκηδόνας της Ένωσης Δημοτών όμως δεν φαίνεται να είχε κανένα ενδοιασμό για τη σκοπιμότητα του έργου. Η κυρία Δήμητρα Πρεβέντη (η οποία παρεπιπτόντως εμφανίζεται και ως νομική σύμβουλος σε δυο τοπικές εφημερίδες που κινούνται στο χώρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης) όχι μόνο καταψήφισε τη ΜΠΕ της υπογειοποίησης στη σχετική συνεδρίαση του Κοινοτικού Συμβουλίου, αλλά διατύπωσε και μια πολύ ενδιαφέρουσα άποψη, όπως καταγράφηκε στα πρακτικά του Συμβουλίου:

Διαφωνώ με την ΜΠΕ του έργου «ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ», καθόσον η μελέτη αυτή παραβλέπει πλήρως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Δήμου μας και βασικός σκοπός αυτής είναι η διευκόλυνση της ροής και κυκλοφορίας των οχημάτων, προκειμένου να είναι πιο εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση στο γήπεδο της ΑΕΚ από οχήματα. Η υιοθέτηση της μελέτης αυτής και η υλοποίησή της, ιδίως δε η κατασκευή κυκλικών κόμβων (roundabout), οι οποίοι αποκλειστικό σκοπό έχουν την διευκόλυνση της ροής της τροχαίας κίνησης, θα επιφέρει σημαντική βλάβη στα παρόδια καταστήματα, δυσχέρειες στην κίνηση των πεζών και θα συμβάλει στην αύξηση του όγκου των διερχόμενων από την πόλη μας αυτοκινήτων, όπερ θα επιβαρύνει σημαντικά τους κατοίκους αυτής και θα αλλοιώσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πόλης μας. Είναι γεγονός ότι η κατασκευή του γηπέδου θα ολοκληρωθεί και πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την εξασφάλιση προσβασιμότητας σε αυτό, όμως η υιοθέτηση της μελέτης αυτής σημαίνει ότι δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για δραματική αύξηση των διερχόμενων  από την πόλη μας  οχημάτων, καθημερινά και όχι μόνο κατά τις ημέρες των αγώνων. 

Κατά την άποψή μου είναι απαραίτητη η εκπόνηση μιας νέας κυκλοφοριακής μελέτης για ολόκληρη την πόλη (και κυρίως για την Ν. Χαλκηδόνα που δεν διαθέτει) στην οποία θα αποτυπωθούν οι επιπτώσεις από το έργο του γηπέδου και θα  μελετηθούν οι παρεμβάσεις που θα επιφέρουν το μικρότερο δυνατό φόρτο στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, με γνώμονα την διατήρηση του παραδοσιακού χαρακτήρα της πόλης μας και προτεραιότητα στην ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών και δραστηριοτήτων των δημοτών και επιτηδευματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Θεωρώ ότι η εισήγηση των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, πλην όμως επιβάλλεται κατ΄ εμέ να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διασύνδεση της πόλης μας με το Μετρό και να δημιουργηθούν σε διαφορετικά σημεία της πόλης μας (τα οποία να απέχουν από το κέντρο), ελεγχόμενες από το Δήμο θέσεις στάθμευσης, στις οποίες θα μπορούν να σταθμεύουν οι φίλαθλοι και επισκέπτες της πόλης μας, με σχετικά χαμηλό αντίτιμο, το οποίο θα εισπράττεται από το Δήμο και θα συνιστά έσοδο αυτού ως αντιστάθμισμα. Εξυπακούεται δε ότι οι κάθε είδους δαπάνες που θα απαιτηθούν για την κατασκευή και διατήρηση των απαραίτητων έργων και εγκαταστάσεων δεν πρέπει να επιβαρύνει τους πολίτες αλλά τον ωφελούμενο.

Μήπως ο δηλών άγνοια επικεφαλής της παράταξής της (και συνιδιοκτήτης παρόδιων καταστημάτων), αλλά και οι λοιποί σύμβουλοι και στελέχη της παράταξης θα έπρεπε να ρωτήσουν τα μέλη τους; Κάτι περισσότερο θα μάθουν, ώστε να μη χρειάζεται να τρέχουν στα περιφερειακά συμβούλια…

Μοιραστείτε το: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *