Ο κ. Ζέκος, η ΑΕΚ και η Αλήθεια

Σε μια εντελώς άκομψη παρέμβαση και στα όρια της επαγγελματικής δεοντολογίας, επέλεξε να συμμετάσχει ο μελετητής της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ Α.Ε., που υπογράφει την κυκλοφοριακή πρόταση που αλλάζει δραματικά το κέντρο της Ν. Φιλαδέλφειας. Σε ένα φυλλάδιο που -με το γνωστό γηπεδικό ύφος των σχετικών ανακοινώσεων- επιγράφεται «Υπογειοποίηση: το έργο που θα ανακουφίσει τη Ν.Φιλαδέλφεια / Τα ψέματα του Δήμου και η πραγματικότητα / Με την υπογραφή του κορυφαίου Έλληνα συγκοινωνιολόγου Κωνσταντίνου Ζέκου» και διανεμήθηκε σε πολλές χιλιάδες αντίτυπα, επιχειρεί να αντικρούσει τα αυταπόδεικτα.

Δυστυχώς για τον συγγραφέα του κειμένου όπως και για τους εργοδότες του, η αλήθεια δεν κρύβεται και δεν χρειάζεται να είναι κανείς συγκοινωνιολόγος για να τη διαπιστώσει. Εξάλλου, την ομολογεί ο ίδιος με τις απαντήσεις του. Τι μαθαίνουν λοιπόν οι προσεκτικοί αναγνώστες;

Για αρχή επιβεβαιώνουν ότι πράγματι δύο δημόσιοι δρόμοι, η Πατριάρχου Κωνσταντίνου -Φωκών και μέρος της Χρ. Σμύρνης, υπογειοποιούνται για να εξασφαλίσουν την είσοδο στο γκαράζ των VIP του γηπέδου (το οποίο δεν διαθέτει ούτε μια θέση στάθμευσης για τους κοινούς θνητούς). Μαθαίνουν ακόμη ότι είναι επιθυμητός ο διαχωρισμός των πεζών από τα οχήματα αλλά μόνο όταν αυτό συμβαίνει για 275 μέτρα μπροστά από ένα γήπεδο. Παίρνουν μια γεύση του είδους της αλήθειας που υπηρετεί ο κειμενογράφος όταν χρησιμοποιεί τις λέξεις «μπορούν να εφαρμοστούν» για να αντικρούσει το γεγονός ότι δεν προβλέπονται φωτεινοί σηματοδότες. Μαθαίνουν επίσης ότι οι δύο κυκλικοί κόμβοι που διχοτομούν την πόλη «μπορούν και να καταργηθούν», αν και κατά τον ίδιο, η κίνηση των πεζών είναι ασφαλής καθώς «διασφαλίζεται η δυνατότητα για σηματοδότηση πεζοδιαβάσεων» στους κόμβους αυτούς. Βεβαίως αυτές οι σηματοδοτημένες πεζοδιαβάσεις δεν υπάρχουν στη μελέτη (γιατί καταργούν τη χρησιμότητα των κυκλικών κόμβων αφού πάλι θα σταματάνε τα οχήματα), αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα.

Τι άλλο μαθαίνουν οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες που είχαν την υπομονή να προσπαθήσουν να καταλάβουν τι λέει ο ποιητής; Μαθαίνουν ότι πραγματικά η πρόταση είναι σε αντίθεση με την κυκλοφοριακή μελέτη που εγκρίθηκε από 3 διαφορετικές δημοτικές αρχές, πληρώθηκε και επρόκειτο να υλοποιηθεί, αλλά ακυρώθηκε λόγω της μεταγενέστερης πρότασης της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ. Ότι κατά την άποψη του «κορυφαίου Έλληνα συγκοινωνιολόγου», η Δεκελείας δεν επιβαρύνεται παρότι διακόπτεται η κυκλοφορία σε τμήματα των οδών Ιωνίας, Χρ. Σμύρνης και Αγ. Τριάδος. Ότι ακόμη, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με την εκτροπή των οχημάτων καθόλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, αν και παραλείπει να αναφέρει ότι η μελετημένη λύση είναι η …τυχαία διάχυση των οχημάτων.

Στο σημείο αυτό βέβαια, καλόπιστοι αναγνώστες και αναγνώστριες που δεν ξέρουν την περιοχή θα μπορούσαν να αναρωτηθούν για τη σκοπιμότητα του έργου αφού κατά τον συγκοινωνιολόγο είναι τόσο απλό και χωρίς προβλήματα να εκτρέπεται η κυκλοφορία. Το πιο έγκυρο όμως που μαθαίνουν οι αναγνώστες, είναι ότι η κυκλοφορία δεν θα διακόπτεται από τους χιλιάδες πεζούς που θα στριμώχνονται για να μπουν και να βγουν στο γήπεδο από το στενάκι της Καππαδοκίας, η οποία διασταυρώνεται με το μη υπογειοποιημένο τμήμα της Φωκών. Αλλά επειδή αυτό το επιχείρημα είναι μάλλον δύσκολο να το καταπιεί κανείς όσο και να θέλει, ο κειμενογράφος έχει την λύση: αν, παρά τις προβλέψεις του, διακοπεί η κυκλοφορία, τότε θα επέμβει η τροχαία η οποία θα εκτρέψει νωρίτερα τα οχήματα, δηλαδή θα γίνει αυτό το οποίο υποτίθεται ότι αντικρούει.

Εύλογα, λοιπόν, οι αναγνώστες θα αναρωτηθούν: σε τι ακριβώς χρησιμεύει αυτό το έργο κ. Ζέκο και κύριοι της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ;

Μοιραστείτε το: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *